wtorek, 28 kwietnia 2015

Przepis na... bananowe ciastka dla Twojego psa!


Dziś wiosennie, owocowo, pachnąco i pysznie. Mleko się rozlało, pieczemy bananowe ciacha! :D


Składniki:
  • szklanka mleka
  • łyżka miodu
  • około 350 g mąki (mniej lub więcej w zależności od konsystencji ciasta, więc nie wsypujcie wszystkiego od razu)
  • jajko
  • 2 banany
Wychodzi mniej więcej 600-610 g ciastek
*nie sugerujcie się ilością mąki i bananów na zdjęciu


Sposób przygotowania:
  1. Banany blendujemy (można rozdrobnić widelcem) i wszystkie składniki lądują w dużej misce.
  2.  Zagniatamy ciasto.  
  3. W międzyczasie ustawiamy piekarnik na program pieczenia tradycyjnego (góra i dół) na około 170 stopni.
  4.  Wykładamy blachę papierem do pieczenia. 
  5. Wałkujemy ciasto (na około grubość 5 mm do 1 cm) i wycinamy kształty. 
  6. Ciastka lądują na przygotowanej wcześniej blaszce w piekarniku przez 25-30 min (u nas idealnie było 27 min).
  7.  Gorące ciacha pozostawiamy do ostygnięcia a do piekarnika wędruje kolejna partia łakoci ;).
  8.  Po upieczeniu wszystkich wkładamy do pudełka/słoika/gdziechcecie i oczywiście poddajemy próbie zawodowego testera :D. 
Ciastka są miękkie, ładnie się łamią, ale jednocześnie Piano ich nie połyka, tylko gryzie :)
ciacho attack!

Ja robiłam w takich proporcjach jakie są opisane wyżej, oryginalny przepis znajdziecie tu

nie musiałaś ich piec, surowe też bym zjadł :P

Banany mają wiele zalet, świetnie nadają się też "na surowo" jako smaki dla psa, ciastka to jednak "czystsza" dla naszych rąk forma ich podania :D. Zwierzęta są zachwycone (nawet wybitnie wybredna istota zwana Tofikiem) i wcinają je błyskawicznie!


25 komentarzy:

  1. Mm, na pewno wypróbujemy przepis! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oja, wyglądają przepysznie! Na 100% wypróbujemy przepis! :D
    mybordercollie72.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Super przepis! Wydają się bardzo łatwe do zrobienia, więc chyba i my się za nie weźmiemy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajne ciacha :) ale.. wciąż czekam na bezzbożowe u kogoś, sama nie mam czasu żeby kombinować ale z gotowego przepisu chętnie zrobię dla mojego alergika :D.

    OdpowiedzUsuń
  5. Oczywiście przepis wypróbujemy! :D
    yorkshireterrier-eddy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajny przepis bo prosty :) Ciastka widzę są łapane w powietrzu :)

    Pozdrawiam
    Michał,
    zaprasza na mój wpis o psach sheltie

    OdpowiedzUsuń
  7. Marzy mi się upiec, ale piekarnik wysiadł :C Mogę podać Ci swój adres, hi hi.

    Pozdrawiamy, thickdog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Mi się nie chce wycinać i robię jakieś kuleczki albo tnę na kwadraty. "Smaczne" i proste. Pozdrawiamy pusia-i-ja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Muszę kupić foremki kości albo łapki ;-). Właściwie człowiek też może jeść te ciasteczka :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Super Ci wyszły te ciacha ^_^ przepis w wolnej chwili wypróbujemy :D
    Zapraszamy na nowy post! :))

    Pozdrawiamy
    Laura&Shira

    OdpowiedzUsuń
  11. Pyszności, będę musiała się kiedyś zabrać do pieczenia.

    Pozdrawiamy
    Ola i Baddy!
    http://baddy-wspanialy-labrador.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Robiłam już tyle psich ciach, że nawet nie pamiętam czy robiliśmy bananowe! :D

    Pozdrawiamy Wiktoria&Fado
    Zapraszamy: http://fado-labrador-retriever-biszkoptowy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Na pewno kiedyś skorzystamy z przepisu! :) W końcu mój za suszone banany dałby się pokroić, z ciastkami mam nadzieję, że będzie podobnie :P

    Adres bloga o Okruszku uległ zmianie, aby być na bieżąco zaobserwuj ponownie (odobseruj i zaobserwuj) merlaki.blogspot.com
    POZDRAWIAMY H&O

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo często piekę te ciacha :D To jedne z ulubionych smaków suni, czasami dodaje też do nich potarte jabłko - również wychodzi smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetny pomysł na przemycenie owoców w psiej diecie! Bananowe pewnie sama bym podjadała :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Przepis jest świetny! Na pewno wypróbuję :).

    H&F
    http://jaimojaspanielka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetny przepis, prosty,a widac ze psu smakuje! Na pewno wypróbujemy :)
    MY BLOG

    OdpowiedzUsuń
  18. Mmmm... pycha! Musimy spróbować! :-)
    Pozdrawiamy, Sandra i Jolly
    www.bialo--czarna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Mmmm... pycha! Musimy spróbować! :-)
    Pozdrawiamy, Sandra i Jolly
    www.bialo--czarna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Czy ja wiem,, pewnie w tych ciachach będzie czuć samą mąkę jak zawsze :P
    Aczkolwiek warto spróbować, mogę się mylić, Saga i pewnie inne psy, mniej wybredne zjedzą co im się poda, nawet ciastka z samej mąki, albo surowego banana, co im tam :D
    Pozdrawiamy S&M!

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetny przepis, ciasteczka wyglądają super! :)
    Musimy je upiec!

    Bardzo Was przepraszam, że dość długo u Was nie byłam, ale miałam dwie wycieczki w ostatnim czasie i naprawdę nie miałam czasu, aby usiąść przed komputer, ale już wracamy! :)
    Pozdrawiamy serdecznie!
    W&M
    http://codziennebeagle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Super, na pewno nie długo je upiekę :)

    Zwariowaneurwisy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Z pewnością przepyszne. :D

    OdpowiedzUsuń
  24. A właśnie szukałam przepisu na proste psie ciacha :) Genialne, już lecę piec w najbliższej wolnej chwili, przepis pojawi się na moim blogu (oczywiście z odnośnikiem!) Dzięki, pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Wszyscy zachwalają, to i my wypróbujemy. Widać, że psiak zachwycony, więc ciasteczka na pewno pyszne. To ja się w rewanżu podzielę sprawdzonym przepisem na domowe klopsiki https://johndog.pl/blog/zywienie/psie-smakolyki-home-made/. Szybki i prosty ;) Moja Kersi je uwielbia.

    OdpowiedzUsuń